16. Lipiec, 2014Newsy
article-image

W dniach 30.06-11.07.2014 w Oratorium księdza Bosko w Debrznie odbyły się półkolonie dla dzieci z naszej parafii. Organizatorem tej formy wypoczynku był Ksiądz Ryszard Maślanka – kierownik oratorium, a opiekunami byli:     p. Leopolda Sajnóg, p. Beata Tłok, p. Janina Koska-Skwarek, p. Katarzyna Szajgin. Koordynatorem i pomysłodawcą całego przedsięwzięcia była pani katechetka Wioletta Zych.
Mieliśmy też wspaniałych sponsorów, bez ofiarności których nie mielibyśmy tych wspaniałych wyjazdów i zajęć, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Byli nimi:
 Gminna Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Urzędu Miasta i Gminy w Debrznie
 Urząd Miasta i Gminy w Debrznie
 Sklep zielarsko-medyczny ”Mniszek” – Pani Grażyna Niedźwiedzka
 Państwo Zofia i Tomasz Frieske
 Kawiarnia „Manhatan”- państwo Gołębiowscy
Wspomagali nas nie tylko finansowo, ale był chleb, bułki, drożdżówki, wędlina, owoce a nawet zupa pomidorowa na wyjazdy.
Jesteśmy im ogromnie wdzięczni za dar serca i bezinteresowny wkład w nasz wypoczynek. Naszą wdzięczność kierujemy także w stronę rodziców, którzy jeździli jako nasi opiekunowie, aby bezpiecznie wrócić do domu pani Alicji Czubatej – Zasadzie i pani Iwonie Kisełyczce. Był to dziesięciodniowy czas zabawy, spotkań, wyjazdów i sportu. Odwiedziliśmy Bydgoszcz / Family Park/, gdzie przez wiele godzin bawiliśmy się na różnego rodzaju urządzeniach. Są tam zjeżdżalnie, labirynty i inne różne atrakcje, które warto zobaczyć. Zwiedziliśmy Wyspę Młyńską i tam jedliśmy lody. Innym wspaniałym przeżyciem był pobyt w wiosce indiańskiej w Zieleniewie za Kołobrzegiem. Była muzyka i tańce, przejażdżka końmi i każde dziecko miało okazję przejechać się na wielbłądzie. Nie ominęliśmy też pobytu nad morzem. Pobiegaliśmy po plaży i moczyliśmy nogi w morskiej wodzie.
Wycieczka do Centrum Naukowego „ Eksperyment” w Gdyni, to kolejna atrakcja naszego wypoczynku. Aby to sobie wyobrazić, to trzeba tam po prostu pojechać. Była to przyjemność połączona z nauką. Mogliśmy samodzielnie wykonywać różnego rodzaju eksperymenty naukowe. Odwiedziliśmy także mieszkańców Zoo w Gdańsku. Byliśmy też pod Neptunem, zwiedziliśmy Stare Miasto i kamienicę bogatego mieszczanina. Wyprawa przyniosła nam pełno wrażeń i zdobyliśmy nowe doświadczenia. Nie zapomnieliśmy także o tym, co jest najbliżej. W zamku człuchowskim weszliśmy na wieżę, skąd widok jest wspaniały. Obejrzeliśmy kolekcję wyrobów z bursztynu, a w czerpalni papieru, każdy z nas zrobił sobie własnoręcznie kawałek papieru. Na koniec był godzinny pobyt na basenie. Do bardzo udanych chwil należał pobyt w gospodarstwie państwa Zofii i Tomasza Frieske w Debrznie Wsi. Oprócz przysmaków były przejażdżki końmi i powozami. Mieliśmy okazję poznać imiona koni i nauczyć się prawidłowej postawy jeździeckiej. Dzień sportu przeprowadził pan Mirosław Kisełyczka na hali sportowej Zespołu Szkół w Debrznie. Była rywalizacja sportowa, a także rozegraliśmy mecz dziewczyny kontra chłopcy. Na zakończenie naszego pobytu w Oratorium bawiliśmy się w różne gry, konkursy i przy muzyce. Pogoda nam dopisywała, humory także. Podziękowaliśmy naszym sponsorom, bez ofiarności ich serca nie przeżylibyśmy tych wspaniałych chwil.